35 måneder: Effekt av yoga og trening

De siste månedene har handlet om å finne en ny struktur, om å akseptere at jeg er litt svakere, litt stivere og har litt dårligere balanse enn for to år siden. På en måte har det vært godt å løsrive seg fra å hele tiden sammenligne med “før”. Jeg har endelig kommet i gang med konsekvente, gode rutiner  – og det gir effekt!  Yoga er ufravikelig 2 ganger om dagen. Jeg kom litt sent igang med regelmessig 15 minutter tøying om dagen i tillegg, men nå er jeg igang og merker stor forskjell – og  klarer også vanskeligere øvelser i yogaen! Jeg har også vært med på en ordentlig, seriøs gruppetime i yoga for første gang. Det var mye vanskeligere enn jeg trodde, men på den annen side fikk jeg til mye mer enn jeg ville trodd på forhånd, så det ble en skikkelig opptur. De som sier at yoga ikke er hard nok trening bør bli med på en intensiv 3 timers økt!  Jeg var støl fra lilletå til lillefinger i flere dager etterpå 🙂

Jeg er ikke like konsekvent på styrketreningen, men har derimot kommet igang med intervalltrening i trapper. Det er effektivt, intensivt og  gir meg både styrke i beina og høy puls. Den treningen sørget for at jeg rakk toget en gang jeg aldri trodde jeg skulle komme meg så raskt opp trappa til perrongen!

Det er familie, jobb og trening det handler om nå. Jeg elsker jobben min, og er så utrolig takknemlig for at jeg fortsatt kan holde heldagskurs, det er så fantasisk gøy!  Jeg får fortere utslag på gangen, så det er veldig greit å kunne forklare at “jeg har tatt en Gunhild” – da behøver jeg ikke si så mye mer om bakgrunnen.   Selv om mamman min mener at det vil være riktigere å si at Gunhild tok en Elin 😉

Og for dere som ikke har sett meg på en stund: Her er en liten filmsnutt som viser meg og barnebarnet i hagen etter vinterens siste snøfall før påske  🙂

I snøen